Sunday, September 25, 2011

Kreatifnya aku!!! wahh!!

Aku baru sedar, bahawasanya aku seorang yang kreatif, tersangat la kreatif...
kenapa aku cakap macam tu???
kerana aku mula terperasan kehidupan aku sebenar...ya aku sangat kreatif...
sebenarnya dari sekolah lagi aku da menunjukan ciri2 seorang manusia yang berfikiran sangat kreatif...waaahhhh!!!...btol ni aku x tipu,pecaya lah....
ia nya bermula ketika aku form 4, di sekolah menengah kebangsaan Putrajaya Presint 9(1)....
Pada masa itu, aku baru dapat lesen moto,yeeaaahh...aku ingat lagi, sekolah ni ada peraturan yang sangat ketat,yela semua sekolah ada peraturan...pada masa itu,aku tiba2 mendapat 1 idea,kenapa sekolah ada peraturan??kenapa semua budak2 sekolah ikot peraturan??..perkara2 ini selalu bermain di fikiran aku.....so aku buat keputusan untuk berfikir di luar kotak....i want to break the rule!!!!...
peraturan sekolah-jangan datang lewat,paling lewat sebelum 7.30,nanti pakgad tutup pagar....hmmm peraturan pertama ni aku suda terlepas,kerana aku naik moto,so aku xkn masuk pagar pejalan kaki,mesti aku masuk pagar utama...so xperlu takot la kalau aku datang lambat pun,mesti terlepas punya...yeessss.
selepas kajian yang telah aku lakukan, aku pn cuba mengexperimen kn...jeng jeng jeng...setibanya aku di pintu hadapan sekolah,aku terus memecut laju masuk ke dalam sekolah,memang kene pecut la,kalau x pecut,nt pakgad tahan...yeeahh akhirnya aku terlepas dr pakgad bodoh 2...hahaha...alamak,ada polis bantuan lak dok tahan aku nak suh aku berenti,(polis bantuan 2 pengawas la).yg ni aku x sempat nk kaji,xperasan lak ada dua road block...apa lagi,terus pecut buat kali kedua,cepat2 aku paking moto...yela kn,mane x cepatnya,polis bantuan 2 kejar aku,masa aku tgh lari tu,bole lak batman nampak aku lari,memg sial la kn...batman tu,cikgu disiplin sekolah aku,kteorg panggil dia batman,sbb die pkai tudung labuh smpai ke bontot,tudung dia tu asik wane itam je,mcm xde tudung lain da....sbb 2 la dpt name batman...selepas aku paking moto tu,aku terus berlari naik ke tingkat 4,mase 2 kelas aku kt tingkat empat,memg penat la...masa tu cikgu da masuk kelas da,so aku selambe badaknya masuk kelas ikot blakang,mse tu cikgu tgh conteng dkt white bod la...memg die x prasan la aku msuk...lepas tu aku nmpk sipolan2 yang mengejar aku tu pg dpn kelas aku,dorg ketuk pintu,die ckp dkt cikgu,die nak cari budak dtg lambat...mase tu aku da nyorok bawah meja,memg die x nmpk la....berjaya jgk aku melepaskn diri untuk xperimen pertama ni....next xperimen akan ku smbg lg di entry yg seterusnya...tq

No comments: